pühapäev, 30. jaanuar 2011

B.Notke "Surmatants"



10. klassis käsitlesime Eesti keskaegset kunsti. Ühe tunni pühendasin B.Notke Surmatantsule.
Seekord sidusin tunni teatriga. Mai Lumiste raamatus "Tallinna surmatants" on hea tõlge maali tegelaste all olevale tekstile. Paljundasin antud tekstid, valisime tegelased (kes kuningas, kes surm jne.), jagasin tekstid. Ekraanil oli näha Surmatantsu pilt. Improviseeritud surmatantsu etendus algas.
Mõned soovitused:
-teksti tõlge ei ole värsivormis, selle peaks enne läbi lugema
-teksti esitaja võiks lähtuda enam rollist, kuningas, surm jne.
-kunstiteost on väga hea avada läbi mängu

esmaspäev, 24. jaanuar 2011

"Minu ilusad kindad"





I kunstiklass kujutas autoportreed oma kinnastega. Kõigepealt lasin lastel joonistada paberile kontuurjoonega oma mõlemad käed. Seejärel oli vaja kindad kätte kujutada. Edasi oma nägu ja kõige lõpuks talvine maastik. Pildi elemente on sellel tööl palju, kuid mängulises vormis suudab laps kõike kujutada. Tehnikaks valisin kas värvi-või viltpliiatsi.
Mõned soovitused:
1.portree osa võiks lasta nii teha nagu laps seda kujutab, võib kasutada ka peeglit

2.kindad võiks kaunistada ilusa mustriga
3.peas võiks olla talvemüts-siin tuleb kasuks mütsi pähepanek ja kinnaste kättepanek ehk modelli jälgimine

pühapäev, 23. jaanuar 2011

"Pingviin"




I klass voolis savitunnis pingviini. Esimesel pilgul tundub see armas lind suhteliselt kerge kujutada, kuid töö käigus tekkisid raskused. Kujutamisel olid abiks fotod. Pingviini keha on voolujooneline, pea väike. jalgadeks lestad. Tunni lõpus oli vaja igal lapsel oma tööd esitleda, mis on tema pingviini nimi, mida ta sööb, kus ta elab jne. Sedalaadi rääkimiste kaudu avab laps oma fantaasia, teised harjuvad kuulama jne.
Mõned soovitused:
-pingviini kujutamisel peaks jääma alles lapselik laad, vorm
-pingviini võib ajada segamini muumiga, seda peab jälgima
-hea on esitlused jäädvustada

Plakat "Jazzkaar"




IV klassi ülesandeks oli kujundada jazzkaare plakat. Konkursitöö pidi aitama ürituse korraldajatel leida logo või pilgupüüdja Jazzkaare üritustele. Eelkõige rääkisime jazzmuusikast, pillidest, seejärel valmisid kavandid. Lõpptulemuse jaoks oli vaja teha valik-pakkusin välja kadreerimist ehk kavandist osa leidmine, mida suurendada. Nii jäi plakatile lapsele harjumatult lõigatud pill või muusiku nägu jne. Plakati teostasime viltpliiatsitega.
Mõned soovistused:
1.lastele tuleb selgitada peamisi nõudeid plakatile-dekoratiivsus, säravad värvipinnad, suur kujund, plokk-kirja kasutamine, pilkupüüdvus jne.
2.plakati teostamise tehnikaid võib valida julgelt ka teisi
3.kadreerimisega tuleb olla ettevaatlik-mõnele lapsele on see solvav või tema tööd lõhkuv tegu-õpetajapoolne selgitus ja analüüs on siin vajalik

pühapäev, 16. jaanuar 2011

"Lumemasin"





Kuna sellel talvel on väga palju lund, siis II kunstiklass mõtles välja lumemasina. Ühest otsast imetakse lumi sisse (nagu tolmuimeja) ja teisest otsast tuleb välja valmis lumest toode. Pakkusin lastele lumememme masina, kes aga tahtis, leidis oma variandi. Tehiliselt oli vaja teostada töö viltpliiatsitega, kasutades vaid külmi värvitoone. Pildid tulid huvitavad ja meeleolukad.
Mõned soovitused:

-tolmuimeja mainimine piirab koheselt lapse fantaasia, seega peaks selle näitega olema ettevaatlik
-enam võiks läbi mõelda masina osad-üldvorm,hammasrattad jne.

"Uusaastaöö ilutulestik"




I kunstiklass kujutas ilutulestikku. Valisin selleks tööks musta toonpaberi. Linna soovitasin maalida pastellidega, kuid juba alguses oli näha, et must "sööb" värvi ära ja tulemus on tuhm. Guaššvärvidega üle maalides, oli tulemus märksa parem. Selle töö kõige keerulisem osa oli uhkete rakettide kujutamine-kõige parema efekti andis valge korrektor.
Mõned soovitused:
1.tähelepanu võiks juhtida maja akendele-need on kollased
2.ilutulestikku on raske kujutada pintsli ja guaššiga
3.väiksel lapsel on raske korrektorit käsitleda-samaaegselt peab vajutama ja ka kohe tõmbama joont