reede, 22. aprill 2011

Kunsti lõputööde näitus.





22 minu klassi õpilast esineb 9.ja 12. kunstiklasside lõputööde näitusel Kullo Lastegaleriis 19.aprillist kuni 7.maini. Juhendasin 11 lõputööd. Kaitsmine toimus 21.aprillil 2011.

Fotod vt - Albumid.

esmaspäev, 11. aprill 2011

Kirjagraafika märja tuššiga.



X klassi kirjaõpetuse valikaine tunnis valmis kirjagraafiline töö märja tuššiga. Kõigepealt oli vaja kujundada jooniskirjas kompositsioon. Seejärel algas nn mäng sule, vee ja tuššiga. Ettearvamatu tulemus oli vaba ja huvitav. Sedalaadi katsetuse juures on oluline julgus; ei tohi karta, et midagi läheb nässu. Vastupidi-mida segasem, seda põnevam.

Mõned soovitused:
-parem on kasutada akvarellipaberit

-värviline tušš annab tööle veelgi elavust

"Kevadine liblikas"



I kunstiklassiga õppisime selgeks vahakriipe tehnika. Kõigepealt oli vaja paber katta erinevate õlipastelli toonidega, seejärel küünlaga üle teha, lõpuks katta kogu töö tumeda guaššvärviga. Algaski liblika väljakraapimine, üllatusi oli palju, sest iga koht andis ise värvitooni. Lõpptulemus oli rõõmus ja kevadine.

Mõned soovitused:
-uue tehnika õppimiseks sobib väiksem formaat

-õlipastelli toonidest peaks kasutama vaid erksaid, heledaid ja säravaid värve

-parim küünal on ikka vana ja hea majapidamisküünal, siin ei sobi lõnastatud jne küünlad

-kui varem katsime viimase kihi musta tuššiga, siis tänapäeva tušš on pigem tint ja tema kattevõime kehva, kõige parem on guašš, kuid ka seda tuleb peale panna ühtlase kihina, paksemad kohad kipuvad tulema lahti suurte tükkidana

-lastele võiks juhtida tähelepanu ilusale graafilisele joonele

-joonise väljakraapimiseks sobi naaskel või peene otsaga sulg

esmaspäev, 4. aprill 2011

Voldistik


IX kunstiklass kujutas voldistikku-draperiid. Panin ette võrdlemisi kirjud riided, et ülesanne oleks keerulisem. Voldistiku joonistamisel tuleb töö algul analüüsida voldi olemust-voldi hari, voldi põhi jne. Probleemiks on ka triibu või ruudu või mustri joonis. Voldistikku võiks ka maalida. Vormitunnetuse seisukohast on sedalaadi ülesanne väga hea.

Mõned soovitused:
-selgema vormi toob esile tugev prožektori valgus

-abiks võiks olla ka volditud valge paber, mis võimaldab lausa käega katsuda voldistiku liikumist

-pliiatsiga varjutamisel tuleb jälgida vormiharja heledust ja põhja tumedust

-riiete seadmisel peaks see selgelt vormi drapeerima, paksem riie annab selgema vormi

Sümmeetriline kirjakompositsioon.



X klassi kirja valikaine kursusel tutvusime plokk-kirjaga. Selleks võtsid õpilased musta paberi, voltisid selle kas pooleks või neljaks. Edasi tuli joonistada tähekompositsioon, oma nimi jne. Tähed lõikasime välja kas kääride või pabernoaga. Lahtivõetult jäi kiri huvitava ja põneva rütmiga.

Mõned soovitused:
-plokk-kirja võib kasutada vabalt ja loovalt, ei ole oluline reeglipärasus

-kompositsiooni võib kujundada ka raami sisse

-töö on jõukohane ka põhikoolis

pühapäev, 3. aprill 2011

"Värvilind"


I kunstiklassis olen teinud elementaarseid värviõpetuse ülesandeid, kus teatud osa on õpetuslik, teatud loominguline. Seekord kujutasid lapsed värvilindu või putukat uhke saba või tiibadega. Helestada oli vaja kolm põhivärvi. Seejärel võis igaüks kujutada kas lindu, kala, putukat või....... Tagafooni värvi valik sõltus linnu värvist. Lõpptulemus oli efektne ja rõõmus.

Mõned soovitused:

-I klassis piisab, kui laps näeb 4-5 erinevat värvi heldusastet

-õpetaja võiks ühe värvitooni helestamise lastega koos läbi maalida, siin on probleemideks õige värvi paksus, pintsli töö, missugune värv kõigepealt paletile panna jne.