pühapäev, 20. november 2011

Kaunis kiri.

Kirjakujundustööd on sisustanud minu vaba aega. Oma tuttavatele ja sõpradele olen teinud raami sisse kaarte. Kas need on nn magusad ja ilutsevad-otsustavad vaataja ja tellija.
Telli kaart
jmart@hot.ee

Segamini NÄGU!



IV klassi esimeses kustitunnis palusin joonistada peegli abil enda näo ja pea detaile-kaks silma, nina, suu, kõrva võimalikult suurelt ja juhusliku paigutusega. Teises tunnis oli vaja õpilastel antud näoosadest luua uus nägu. Töö muutus huvitavaks ja põnevaks. Sedalaadi tööd on huvitav teostada viltpliiatsitega. Töö arendab fantaasiat ja on sürrealistlik.
Mõned metoodilised soovitused:
-tunni õpetuslik- ja fantaasiaosa peaks olema hästi paigas

-IV klassile tundus töö olevat natuke raske, kuna liialduste kujutamine on selles vanuses veel arusaamatu

Ribaornament



I klassi ülesandeks kunstitunnis oli luua ribaornament. Lapse jaoks on see MUSTER. Tunni ülesehitus peaks olema loogiline ja selge. Kõigepealt lõikasid lapsed ruudu, kolmnurga ja ringi šablooni abil välja erinevatest värvilistest paberitest igast kujundit 10. Aluspaberi valisin musta, kuna see paneb teised värvid särama. Edasi murdsin aluspaberi (A 3) pikuti pooleks ja näitasin ette, kuidas hakata looma ribaornamenti. Murtud kesktelg jäi sümmeetriateljeks. Tublimatel lastel võib lasta ornament tihedamaks teha kujundite juurdelõikamisega. Tulemus on efektne ja igati jõukohane.
Mõned metoodilised soovitused:

-selgeks saab mitu mõistet-šabloon, ruut, kolmnurk, ring, ornament; kindlasti peaks küsima lapselt -milline on näiteks ringi ruumiline kujund-kera, ruudul-kuup, kolmnurgal-püramiid; õpetaja ei tohiks karta, et äkki on liialt keeruline ja raske
-šablooni järgi joonistamisel saab rääkida ja näidata paberi kokkuhoidu-ruudud joonistada üksteise kõrvale jne. ehk õpetada ratsionaalseid töövõtteid
-kui kujundite ääred ei tule lõigates sirged pole hullu, harjutamine teeb meistriks
-sümmeetriline kujundite paigutus valmistab lapsele raskusi, parem on see ette näidata
-kuna paigutus on lapsele suur pingutus, siis peaks jälgima, et ta ei läheks süsteemist välja

KUNSTI avastamine!


III klassi kunstitunnis toimetasid paar poissi veekraanide juures ja avastasid KUNSTI! Keegi nutikas oli lahtise akvarellikarbi peale asetanud salvrätid. Tulemuseks oli tore, rõõmus ja värviline kunstiteos. Leidsime koos, et ka see võib olla KUNST!

kolmapäev, 9. november 2011

Joonistame kahe käega korraga.



4. kunstiklassi õpilased katsetasid joonistamist kahe käega korraga. Kõigepealt murdsime paberilahe pooleks ja see joon jäi keskteljeks. Edasi oli vaja üheaegselt mõlema käega korraga joonistada kas liblikas, putukas või hoopis lennumasin. Sedalaadi töö pakkus hulga elevust. Mõned soovitused:
-paberi peab kinnitama lauale
kas teibi või nn nätsuga
-keerulisemaks muutub töö, kui värvida ka pinnad
-tööks aitab ühest tunnist, kuna kahe käe koostöö, silma kontroll ja aju töö väsitab väikest last

-võiks kasutada erinevaid värve