pühapäev, 17. juuni 2012

Õppekäik "Keskaegne Tallinn".

10.klassi kunstikursus on lõppenud mitmel õppeaastal keskaja kunstiga. Tallinnas on seda väga hea siduda õppekäiguga vanalinnas. Pean oluliseks kahte eesmärki:
1.kaasata õpilased ise protsessi
2.tutvustada giiditööd-kuidas läbi viia ekskursiooni
Kõigepealt töötan välja marsruudi, kuhu jäävad vanalinna kõige olulisemad objektid. Seejärel valivad õpilased kahepeale ühe vaatamisväärsuse, mida on vaja tutvustada kaasõpilastele.
Näiteks-Toompea (Riigikogu hoone), Aleksander Nevski katedraal, Toomkirik, Pikk ja Lühike Jalg, Niguliste kirik, Kullo Lastegalerii, Raekoja plats (Raekoda), Püha Vaimu kirik, Suurgildi hoone, Mustpeade vennaskonna hoone, Oleviste kirik, Rannavärav.
Mõned soovitused:
-kindlasti peab käima ise enne marsruudi läbi
-alati peaks täiendama õpilase juttu, leidma mõned huvitavad faktid, kuna enamus kasutab ettevalmistuseks internetipõhist materjali
-oma kodukanti peaks tundma, olema valmis seda tutvustama vajadusel ka turistidele
-sedalaadi õppekäiku võib teha ka oma kodukandis väikelinnas või maal

"Meie muinasjutt" - projektülesanne.




                                                Mariliis Laiakask, Helen Roots, Eliisbet Klement

II klassi kunstirühma ülesandeks oli luua ruumiline pilt-makett teemale "Meie muinasjutt". Sedalaadi töid on hea teha rühmatöödena. Kõik pidid lähtuma kompositsiooni peaelemendist-lossist. Tegelased, tegevus jäi enda välja mõelda ja lahendada. Tehnikaks pakkusin välja viltp-ja värvipliiatsid.Lastele pakuvad ühised projektülesanded suurt rõõmu.
Mõned metoodilised soovitused:

-projektiülesande lahendamisel peab domineerima lapse idee ja teostus, õpetajapoolne suunamine olgu väga delikaatne
-tööde teostus ei peagi olema lapsel ideaalne, natuke loovat lohakust tuleb kasuks lõpptulemusele
-tehniliselt peaks näitama puude, majade ja tegelaste toestamist nn jalakestega
-rühmatöös saab jälgida laste omavahelisi suhteid
Kuidas hinnata:
-rühmatööde esitlemisel võiks kasutada kujundavat hindamist-anna hinnang hästitehtule, kiida; anna nõu mõnele ebaõnnestumisele