neljapäev, 24. oktoober 2013

"Lõbustuste pargis"




                                          Kirke Leming  5 klass
                                             Christiin Lehtsaar 5 k
V klassi ülesandeks oli lõbustuspargi kujutamine. Enne teema alustamist tegid lapsed käeharjutusi viltpliiatsitega, et avastada joon ja rütm; nn käsi lahti joonistada. Põnev on kasutada mitut viltpliiatsit korraga.
Antud nn soditud pinna põhjal oligi vaja hakata looma pilti lõbustustepargist-kaartest said rongiteed, ringjoontest vaaterattad jne. Põnevust lisas lõpuks akvarelli kasutamine. Tööd tulid meeleolukad, mõned õhtused, mõned vihmased jne.
Metoodilisi soovitusi:
-viltpliiatsitega harjutusosa on mingil määral ka teraapilise mõjuga
-töö sobib hästi ka tavaklassile
-lõbustustepargi atraktsioone ei pea olema väga palju, hea on kui need eristuksid pildist musta vildika- või markerijoonena
-mitte kõikidele lastele ei ole jõukohane meeleolu loomine pildis, seda ei tohiks rangelt nõuda
Mida hinnata?
-hinnata võiks protsessis osalemise julgust
-meeleolu saavutamist
-ka ebaõnnestunud töö võiks saada positiivse hinde

kolmapäev, 16. oktoober 2013

"Robot või....."



II kustiklassi tunni loovülesandeks oli vaja kujutada robotit või tegelast kosmosest. Tehnilise lahenduse pakkus karbitäis värvilisi kleeppabereid, mis sobisid antud tööks väga hästi. Valgele poolele hakkasid lapsed kohe joonistama ja välja lõikama tegelase keha, pead jne. Jõukohaseks tegi töö see, et enamus detaile olid geomeetrilised. Lastele oli huvitav, et kleepimisel ei olnud vaja liimi ega pintslit ja käed jäid puhtaks. Lõppefekti andis korrektor, millega sai kujutada tähesadu. Must paber tõi välja kleeppaberi sära.
Metoodilisi soovitusi:
-töö ei pea olema suur (A 3)
-õpetaja võiks selgitada terminit dekoratiivne
-suuremate pindade kleepimisel võivad jääda kortsud, need aga saab näpuga kergelt ära siluda
-ülesanne sobib ka paaristööna