esmaspäev, 18. oktoober 2010

6-ne värviring


I kunstiklassis tutvuvad õpilased kuuevärviringiga-kuidas segada kolmest põhitoonist uusi värve. Olen ikka värviülesanded püüdnud lahendada lastega mänguliselt. Ka seekord. Kõigepealt joonistasid lapsed paberile ringi, seejärel jaotasid selle kuueks. Õige oleks sedalaadi harjutustööd teha koos lastega. Kõigepealt maalisime põhitoonid-kollase, punase ja sinise: seejärel hakkasime sagama vahetoone. Edasi oli vaja värviringist kujundada kas kilpkonn, kala, lind jne.
Mõned soovitused:
-väiksel lapsel osutub ringi jagamine suhteliselt keeruliseks, seda peaks tegema koos õpetajaga
-iga värvikarp annab erinevaid põhitoone-kollane peaks olema munakollane, punane külmem ja sinine ultramarin
-jälgima peab pintsliga pinna katmist-ikka väikese tõmbega ülevalt alla, nii katab värv paberi paremini
-lastele oleks vaja õpetada värvide segamise nn kultuuri-kui palju võtta, kui suur osa segada
-heledamat värvi tuleks võtta paletile rohkem, tumedat vähem-kollast rohkem, punast vähem-punast rohkem, sinist vähem-kollast rohkem, sinist vähem
-kõige enam ebaõnnestub lilla e violetse värvi segamine, seda peaks õpetaja kontrollima ning lapsele seletama, miks ei ole võimalik sinu värvidega saada violetset
-hinnata võiks antud tööd kahe hindega-värviring ja üldmulje

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar