pühapäev, 24. jaanuar 2010

Joon kompositsiooni moodustaja




Antud teemat olen käsitlenud tavaklassi VIII või IX klassis. Töövahenditeks vaid paber ja pastakas. Õpilased ei saa tegelikult aru, miks nad peavad sellist nn jama tegema ja kas see on ka kunst.
Joon on tegelikult põnev ja väga erinevaid variante pakkuv element. Kõige paremini saavad õpilased ülesandest aru väga hea näidistöö põhjal. Aga võib lasta ka ise avastada joone iseloomu.
Ülesanne on ka hea pingeseisundi maandaja.
Mõned metoodilised soovitused:
1.joonega ei tohi nn sodida edasi tagasi
2.joonel on algus ja lõpp-nii peaks ka tõmbama jooni
3.joon võib olla ka ringjoon
4.joonega ei tohiks otsida mingeid konkreetseid kujundeid-see häirib lõpptulemuse
5.joon võib olla jõuline ja tugev aga ka õrn ja habras
Palusin tunni lõpus kõigil oma töö panna teibiga seinale ja jälgida, milline töö kuhu sobib. Kui kõik olid üleval, said õpilased aru, et ka sedalaadi nn sodimistöö on KUNST. Hea on ka analüüsida töid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar